CHOOSE YOUR LANGUAGE

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 28 Απριλίου 2013

Ντολμαδάκια γιαλαντζί στο τσουκάλι

Πείτε μου σας παρακαλώ πολύ και ποιος δεν τρώει τα ντολμαδάκια γιαλαντζί; Μικροί και μεγάλοι είναι ένα από τα καλύτερα και νοστιμότερα φαγητά που υπάρχουν στον κόσμο όλοοοο...ναι, για μένα, εσάς δεν αρέσουν; Τώρα μάλιστα που υπάρχουν τα φύλλα; Και θα σας μάθω και τον τρόπο που θα τα αποθηκεύετε για να έχετε όλο το χρόνο και να τα κάνετε όταν τα θέλετε και δεν θα υπάρχουν, εσείς θα έχετε φύλλα από τα χέρια σας τα χρυσά.



Υλικά:
  • 500 γραμμάρια αμπελόφυλλα (εγώ έχω όλο το χρόνο στη κατάψυξή μου)
  • 2 κ1/2 φλιτζάνι ρύζι απλό για γεμιστά να μην λασπώνει
  • 1/2 ματσάκι μαϊντανός ψιλοκομμένος
  • 1 ματσάκι φρέσκο κρεμμύδια ψιλοκομμένα
  • 1/2 ματσάκι άνηθος ψιλοκομμένος
  • 2 φλιτζάνια ελαιόλαδο(το ένα είναι για τη γέμιση και το άλλο για τη ψήσιμο)
  • 2 κουταλάκια του καφέ αλάτι, αρκετό πιπέρι
  • 2 λεμόνια ο χυμός τους








Εκτέλεση:

Έχουμε βράσει τα φύλλα και τα έχουμε σουρώσει στο σουρωτήρι μας για να φύγουν τα περίσσια νερά από πάνω τους, παίρνουμε όλα τα υλικά που σας γράφω παραπάνω και τα βάζετε μέσα σε ένα μεγάλο μπολ, τα ανακατεύετε και αρχίζετε να κάνετε τα ντολμαδάκια σας. Τώρα εγώ κάνω το εξής μυστικό, τον πάτο της κατσαρόλας που θα τα ψήσω τον γεμίζω φύλλα από τα μαρούλια εάν έχω ή από αμπελόφυλλα, εάν έχω παραπάνω από όσα μου χρειάζονται, και εκεί πάνω βάζω στη σειρά τα ντολμαδάκια μου. Τα ανακατεύουμε καλά και αρχίζουμε να παίρνουμε ένα-ένα τα αμπελόφυλλα με τη γυαλιστερή πλευρά προς τα κάτω, τοποθετούμε στο κέντρο ένα κουταλάκι γέμιση και τα τυλίγουμε σφιχτά. Τα βάζουμε στην κατσαρόλα κυκλικά, θα προσθέσουμε λίγο αλάτι (περίπου 1/2 κουταλάκι του γλυκού), τον υπόλοιπο χυμό από τα λεμόνια, το λάδι και 3-4 ποτήρια νερό, τα σκεπάζουμε με ένα πιάτο, πάνω από το πιάτο από ό,τι βλέπετε στις φωτογραφίες μου έχω βάλει μια πέτρα, γιατί την ώρα που ψήνονται μπορεί να μας ανοίξουν.
Έχω βρει από τη θάλασσα αυτή την πέτρα και την χρησιμοποιώ πάντα για το φαγητό αυτό. Σιγοβράζουμε λοιπόν για 45-50 λεπτά περίπου, για να μαλακώσουν τα φύλλα μας, να ψηθεί το ρύζι μας. Προσοχή δεν τα ανακατεύουμε, απλώς πιάνουμε το τσουκάλι μας ή την κατσαρόλα και την κουνάμε, το άλλο που θα πρέπει να προσέξουμε είναι να δούμε να έχει το απαιτούμενο νερό για να μας ψηθούν καλά και για να μην μας κολλήσουν και πάει άδικος ο κόπος μας.
Τα ντολμαδάκια μας μπορούμε να τα σερβίρουμε με χίλιους δυο τρόπους, θέλεις ζεστά; κρύα; με κάτι άλλο; με πατάτες τηγανιτές; με γιαούρτι; με σαλάτες; ό,τι μπορείς να φανταστείς μπορείς να κάνεις συνδυασμούς, αυτό είναι στο χέρι σου.

Καλή σας όρεξη.
Μαριλένα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου